Saturday, November 13, 2010

kejadian tak diingini !! grrrr (-.-')

yeay ! hari ni start la cuti sem aku disamping fmily tesyg !
but sblum aku smpai ke pgkuan fmily tecnta, ada 2 kejadian yg wt aku hangin jgk la .

1st eksiden yg malu gilaaaaa ptg td !
tempat kejadian : medan gopeng pny stesen bus ( dlm bus lg )
masa : dlm 5pm
date : 13nov2010
let's begin da story wif 1 keluhan, " HUH ! " good job :)
masa nk turun bus td, aku nmpk driver bus ni ( sikh ) ada lg kt tmpt driver tu, so aku pun ckp la ...

"  thank you uncle " ( dgn sopan santun & tersenyum mesra )
tp malangnya tak berbau .
uncle sikh : ..... ( tak kata apa2 & tak pandang aku lgsung )

uwaaaa ! aku yg slh ka ?? hahaha ! adoi, mybe sbb dia dok gado ngn bini dia tu yg dia tak dak mood kot .
tp malu kot aku masa tu . iya, aku tau aku tak secantik bini dia, tp aku pn not bad what , sweet ja :)
ok, moral of da story : jgn la tegoq suka hati kita ja ! hahaha 

move to da next eksiden .
tempat kejadian : medan kit pny stesen bus ( bus tuk blik uma aku )
masa : 6-6.30pm ( b4 nek bus )

abg bulat : adk, adk tggu bus nk pegi grik ka ?? ( smbil garu2 kepala )
aku : yup !
abg bulat : adk dah beli tiket dh ?? ( smbil sengih + garu kepala )
aku : dh ! ( dlm ati ckp, dh knapa pakcik ni !!! )
lpas tu abg ni ilang sat . 15minin pastu toinkkkk ada sblah aku dh . smbil senyum2 n pgg tiket .
dlm bus plak, dia ni dok btoi2 blkg aku . 
smbil bus da gerak tu, aku dgq lagu n dok msg2 .
tba2, tejogol kepala dia dr blkg . mau tak tekejut aku masa tu . nsib bek aku tak bwk kuaq suara macho lg !
aku : awatnya ??
abg bulat : ... ( smbil geleng kepala + sengih )
dlm hati aku dok pikiaq, org tua ni btoi ka dak ni . abeh la aku ! hahaa !
aku wt bodo n sggup tak tidoq dlm bus tu sbb nk jga ketenteraman diri sndri . 
masa dh smpai, aku ngn dia ja tak kuaq bus lg .
hello !!! tak dak pasai aku nak tggu dia ok, dia yg gegeh tggu aku !!
abg bulat : huh, smpai pun ! ( smbil sengih2 )
aku : erm .. ( smbil bg senyuman yg x bapa nk menawan )
smpai skng aku tertny lg, dia tu kenapa ???!!??? hahaha ! persoalan yg tak terungkap .
moral of da story : aku pn tak tau sbb aku pn dok tertny2 lg . ada sapa2 tau dak ??

4 comments:

Anonymous said...

oit !

Anonymous said...

yahhh,,
eriq brjya croboh msok!
hahaha!
like3!!
hmm,,
smua good lah,,
:))
good job, :))

lieyakeppysan.blogspot.com said...

haha ! follow la, jgn tgk ja :)
thanks for da komen ye .

jun pyo/mbb said...

woot woot. kecian kau hahha