Saturday, January 15, 2011

ada jembalang di benteng rumah !

hye gadis, teruna, mak, ayah, atok, nenek kat luaq sana ! salam satu malaysia :D

ni kes pagi jumaat semalam . semalam tak dan nk on9 sbb busy sgt tgk muvi :)

lets begin the story with UMMUL KITAB AL-FATIHAH . sbb kisah ini akan menggetarkan jiwa anda tak kira anda dlm kategori kanak2, remaja, dewasa or org lama :p

awal pg jumaat tu dlm pukul 8am, semua ngah rushing siap2 nak pi kelas . semangat kot aku nak pi klas jumaat tu sbb first klas blajaq LAW . aku nak skor A kott ! hope ni bkn harapan ja. hahaha :)

as usual, org yg plg awal bgn, plg awal siap, plg awal pi klas, mesti la tak lain & tak bukan confirm NUR HIDAYAH a.k.a kak dayah . nama pun ada title kakak, mesti la bgn awal, kejut adik2 kat bwh ni . haha !
so, lepas dia dh siap nak pi klas, dia pun bukak la pintu utama sbb nak kuaq dah . then, TIBA-TIBA 

" ALLAHUAKHBAR, SUBHANAALLAH ! "

ni two words yg aku dengaq kak dayah jerit lepas bukak pintu . lepas tu, dia tutup pintu balik . time tu housemate tersayang yg lain ada yg dok makeup  
( ijan ), ada yg baru masuk toilet ( ila ), ada yg dok tidoq lg sbb tak dak klas 
( mas ) & aku ngah siap2 . lepas dengaq kak dayah jerit, dlm kepala kami masing2 dok pikiaq mcm2 . dlm otak aku, dok rasa ada org pecah masuk ka, umah terbakaq ka . or ada benda lain yg jadi . 

lepas tu, kak dayah dah muka cuak & ketaq2 . kami yg tgk lg la takut kann . pastu dia ckp dia nampak ada org tgh dok panjat benteng luaq nak pi usha bilik baju . dlm entry lepas, aku ada ckp yg org intai bilik kan, haaa ! tempat yg sama org ni intai . kak dayah ckp org tu tak pakai baju ! TAK PAKAI BAJU ok !! pastu juz pakai short . kak dayah ckp dia FOREIGNER . tp tak tau la plak ada org kita muka mcm foreigner kann . 

lepas kak dayah gitau, semua dah takut . aku tau jantung ampa semua mcm nak terkeluaq kan . haha ! tgk la muka masing2 pun cuak ja . mana tak cuak, ada org nak intai kot in 2nd times ! kami ingat nak wat police report tp mcm tak guna jgk sbb tak dak bukti apa2 & muka org tu pun kak dayah tak cam . so, kami just beware . kak dayah dah call akak tuan rumah mentioned pasal benda ni . 

eee, aku mmg tak puas hati betol la . kalo la org tu jatuh ja masa kak dayah jerit tu kan sng . dgn pakaian dia mcm tu, aku rasa dia ni just sebaris ngan umah kami ja . mmg angin la weh . dah mmg tak dak keja & tak dak otak la sampai nak intai pukul 8pg . org ni tak terpikir ka time tu ramai yg kuaq sbb nak pi keja . haiishh ! 
hope sgt org ni insaf & kembali ke pangkal jalan . jom la kita doa kat dia ramai2 .

p/s : aku kat uma anne . semalam pi alamanda, ptg td pi taman botani . story psl dua tempat akan muncul lepas ni . sila lah ke pawagam berdekatan dgn anda :)


No comments: