Friday, January 7, 2011

life after all housemate pulang ke rumah :(

asslamualaikum & salam sejahtera :)

mlm smlm aku tidoq sorg ja kt uma sewa . huhu ! tau dak APARTMENT CEMPAKA SARI, SEKSYEN 9 BANGI ?? ha, sapa boring tu mai teman aku tau . tp wif two conditions, GIRLS ONLY & 18 - 23 TAHUN JA ! haha ! remaja aja ok :) 

bdk2 uma semua balik, mentang2 umah sejengkal . huhu ! aku nak balik mmg x berbaloi la weh . lebih bek guna duit ticket tu wt mkn mcD kn ? so dok la sorg2 . tp satlg ada mmbe sorg nk mai dok ngn aku . dia suh aku prepare lunch kt dia . xpa la, apa slh nya dia nk rasa masakan aku :)

aku bgn pukoi 12 td, kemas2 uma sat . ( xpyh nk kemas sgt la, aku sapu sampah ja kot ) haha ! pstu msk la megi . hello ! aku x men la msk megi celuq dlm ayaq ja, aku msk guna dapuq letrik . kira dah boleh2 sgt nk kawen kn . ada ciri2 keperempuanan disitu .

ni la megi yg dh siap . aku suka pedas, nmpk kn cabai2 kt ats tu . ada teluq sekali dlm tu :)



terliur x weh ? ha, sapa nk suh aku msk, mai no tepon & alamat . satu lauk kira la dlm 25ringgit kn ? haha ! cekik darah weh :)
sementara nk tggu nk msk lunch kt kwn aku tu, saja mai tulis blog ni . aku nk story psl DAMPING MALAM yg aku dh tgk aritu . 

ok, DAMPING MALAM ni sebenaqnya cita psl PENDAMPING . aku pun xtau apa maksud pendamping ni . tp guna bomoh jgk la nk wt . dlm muvi tu ckp PENDAMPING ni ilmu yg plg teruk la selain saka, toyol or whatever kejadah lg kn . dlm muvi ni story psl si isteri ni ( amy mastura ) pakai pendamping yg dia dpt dr keturunan dia . dia guna benda ni sbb dia sunyi . husband dia ( ahmad idham ) selalu balik lmbat . biasa la org bisness & anak dia lak ( aku xtau nama bdk tu ) pi dok hostel . 

dlm story ni, anak dia yg selalu kena kacau kt hostel . tp scene yg dia kena kacau xdak la meremang sgt kn . boring jgk la . opsss ! sorry, i just give my opinion wahai director ;p

part lawak pun ada weh . hahaha ! mmg kena bahan la muvi tu . slh satu part lawak bila ada sorang makcik dlm muvi tu bagitau nama bomoh tu . nama bomoh tu CALABE ! apa pny nama weh ? bunyik mcm mencarut ja kn ? haha ! tu la hakikat . mmg semua org gelak kot bila dgq CALABE tu :D

PENDAMPING ni kalo kita pakai, kita kena renew perjanjian ni setiap bln safar kot . nth, aku x ingt la & kalo x renew PENDAMPING akan tuntut janji dia . dlm muvi ni, isteri tu nk pi renew tp tgk2 bomoh tu da passed away . so xleh nk renew . akibat drpd x leh renew, slh sorg drpd family dia akan terkorban . sia2 ja weh !

ampa nk tau sapa yg terkorban dlm muvi ni ?? ehh, p tgk sendiri la . kalo aku gtau kt cnie, x luak la tiket wayang PENDAMPING MALAM ni .

overall, not bad la muvi ni . ada jgk scene takut tp x dak la smpai nk terkeluaq jantung kn . huhu ! p la tgk sendiri kalo nak rasa mcm mana org gelak part CALABE tu :D

p/s : nk pi masak & basuh baju sat :)

2 comments:

Nor atau Nad said...

weyh dah arr dok sorang
pastu dok damping malam
eeeeee
O________O

lieyakeppysan.blogspot.com said...

haha ! x takut pun muvi tu . mmg lawak abeh :)